Bilim

3 Kişi Zihinsel İletişim Kurmayı Başardı

Washington Üniversitesi’nden bilim insanları 3 kişinin birbirleriyle sadece zihin sinyalleri kullanarak iletişim kurmasını sağlayacak bir yöntem geliştirdi. Dah önce de beyin sinyalleri kullanarak araç kullanma teknikleri geliştirilmişti fakat bu testte 3 kişi kendi düşünsel verileri de birbirine aktarabilmekte.

16 Nisan Nature ve Scientific Reports dergisinde yayınlanan çalışmaya göre 3 kişi tenis topu gibi gidip gelen verilerden oluşan bir mekanizmaya zihinsel sinyallerle bağlı.

İlk testlerde ikiden fazla kişiden oluşan beyinden beyine bir ağ ve sadece beynini kullanarak başkalarından bilgi alabilen ve gönderebilen bir kişi test edildi.

Allen Bilgisayar Bilimi Okulu’ndan Rajesh Rao test edilen sistemle ilgili yaptığı açıklamada “Kendi başımıza çözemediğimiz sorunları çözebilmek için diğer insanların ne düşündüğümüzü tam olarak bilmesi önemlidir. Biz ne düşündüğümüzü gerçek hayatta tarif ederiz fakat tarif ederken kayıpar yaşanabilir. İnsan sorunları çözmek için birbirinden yardım alan sosyal bir varlıktır. Bu yeteneğini geliştirerek devam edecektir.” dedi.

İnsanların sadece zihinlerini kullanarak birbirleriyle anlaşıp anlaşamayacağını görmek istediklerini belirten Rao, “Bu platform iki kişinin sorunu çözmek isteyen bir kişiye sadece düşünerek yardım edebildiği bir yer, tetris oyunu gibi başlangıç ve bitiş noktaları var, sorunu çözecek kişi kararları verir, ona yardım edecek iki kişi herhangi bir karar veremez, sadece düşünürler ve destek olurlar dedi.”

5 Katılımcı grubunda 16 tur denenen testlerde deneklerden veri görebilecek olanlar bilgisayar ekranında hazırlanan test oyununun görsellerini zihinsel olarak görmeyi başardı. Bir tarafında evet, diğer tarafında hayır yazılı olan ekranda evet için 17 kez hayır için 15 kez yanıp sönen led kullanıldı.

Allen School’un yüksek lisans derecesi programı olan birleşik lisans programındaki öğrencisi Linxing Preston Jiang, “Gönderen, bloğu döndürüp döndürmeme konusunda bir karar verdikten sonra, ilgili ışığa odaklanarak Alıcının beynine ‘Evet’ veya ‘Hayır’ gönderiyorlar” dedi.

Gönderenler, beyinlerinde elektriksel aktivite toplayan elektroensefalografik kapaklar kullandılar. Işıkların farklı yanıp sönme desenleri, beyinde kapakların alabileceği benzersiz aktivite türlerini tetikler. Böylece, Gönderenler karşılık gelen seçimleri için ışığa baktıkça, kapak bu sinyalleri topladı ve bilgisayar, arzu edilen tercihlerine doğru ilerleyen ekranda bir imleç göstererek bilgisayar gerçek zamanlı geri bildirim sağladı. Seçimler daha sonra, İnternet üzerinden Alıcıya gönderilebilecek olan “Evet” veya “Hayır” cevabına çevrilmiştir.

Psikoloji ve Öğrenme ve Beyin Bilimleri Enstitüsü veya I-LABS Bölümünde UW yardımcı doçent doktor Stocco açıklamasında ““Bu mesajı Alıcıya iletmek için, Alıcının başının arkasında küçük bir raket gibi görünen bir asa sahip bir kablo kullandık. Bu bobin, beynin gözlerden sinyalleri çeviren kısmını uyarıyor” dedi.

Stocco, sonraki aşamada “Temel olarak, beynin arkasındaki nöronları gözlerden sinyal aldıkları mesajının etrafına yaymak için kandırıyoruz.” Sonra katılımcılar parlak yayların veya nesnelerin aniden gözlerinin önünde göründüğü hissine sahip oldular.” ifadesini kullandı.

Cevap “Evet, bloğu döndür” ise, Alıcı parlak flaşı görecekti. Cevap “Hayır” olsaydı, Alıcı hiçbir şey görmedi. Alıcı, bloğun döndürülüp döndürülmeyeceği hakkında karar vermeden önce her iki Gönderenden girdi aldı. Alıcı ayrıca bir elektroensefalografi kapağı taktığından, evet veya hayır seçmek için Gönderenler ile aynı yöntemi kullandılar.

Gönderenler, Alıcının kararını gözden geçirme ve aynı fikirde olmadıklarında düzeltme gönderme şansına sahip oldu. Daha sonra, Alıcı ikinci bir karar verdiğinde, gruptaki herkes hattı temizleyip temizlemediğini öğrendi. Ortalama olarak, her bir grup, zamanın% 81’ini veya 16 denemeden 13’ünde çizgiyi başarıyla temizledi.

Araştırmacılar, Alıcının bir Göndericiye diğerine güvenirliği temelinde güvenmeyi zamanla öğrenip öğrenmeyeceğini bilmek istedi. Ekip Gönderenlerden birini “kötü Gönderen” olarak seçti ve 16 denemenin 10’unda yanıtlarını çekti – böylece “Evet, bloğu döndür” önerisi Alıcıya “Hayır, Don. bloğu döndürmeyin, “ve tam tersi. Zaman içinde, Alıcı her iki Gönderici için göreceli olarak nötr olmaktan, “iyi Gönderen” bilgisini şiddetle tercih etmeye geçmiştir.

Ekip, bu sonuçların, insanların tek bir beynin tek başına çözemediği zor problemleri çözmek için işbirliği yapmalarına olanak tanıyan gelecekteki beyin-beyin arayüzlerinin önünü açmayı umuyor. Araştırmacılar ayrıca, bu tür beyin büyütme araştırmalarının etiği hakkında daha fazla bir konuşma yapmaya başlamak ve insanların teknolojinin gelişmesi sırasında insanların mahremiyetine saygı duyulmasını sağlamak için protokoller geliştirmek için uygun bir zaman olduğuna inanıyorlar. Grup, bu tür sorunları ele almak için Nöroteknoloji Merkezi’ndeki Nöroetik ekibi ile birlikte çalışıyor.

Rao, “Şimdilik bu sadece bir bebek adımı. Ekipmanımız hala pahalı ve çok hacimli ve görev bir oyundur. Beyin arayüzü teknolojilerinin ‘Kitty Hawk’ günlerinde yaşıyoruz: Sadece yerden kaçıyoruz.” dedi.

Washington Üniversitesi tarafından sağlanan malzemeler . Orijinal Sarah McQuate tarafından yazılmış. Not: İçerik, stil ve uzunluk için düzenlenebilir.


İlgili Multimedya :


Dergi Referansı :

  1. Linxing Jiang, Andrea Stocco, Darby M. Losey, Justin A. Abernethy, Chantel S. Prat, Rajesh PN Rao. BrainNet: Beyin Arasında Doğrudan İşbirliği İçin Çok Kişili Beyin-Beyne Arayüzü . Bilimsel Raporlar , 2019; 9 (1) DOI: 10.1038 / s41598-019-41895-7

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu